Oxford, here i am! - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Juliette Diamant - WaarBenJij.nu Oxford, here i am! - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Juliette Diamant - WaarBenJij.nu

Oxford, here i am!

Blijf op de hoogte en volg Juliette

18 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Lieve allemaal,
Eindelijk heb ik dan even tijd om te schrijven. Na 10 dagen in Oxford te zijn is dit het eerste uurtje dat ik vrij ben, heel druk maar ook heel leuk!

Vorige week zondag was het dan zo ver: op naar Oxford voor 3 maanden! Na een afscheid met veel tranen op Schiphol begon het avontuur. Ik had op de gate al met wat Nederlanders afgesproken dus dat was heel fijn! Na een vlucht van maar 3 kwartier, kwamen we aan op Londen Gatwick. Na een uur gewacht te hebben op de chauffeur en daarna nog 1,5 uur in de taxi hebben gezeten, kwamen we aan op de campus! Mijn kamer is niet heel groot, er staan twee stapelbedden in en 2 bureaus met nog wat kastjes. We hebben wel een eigen badkamer wat heel fijn is. Ik slaap samen met een meisje uit Argentinië op de kamer, Valentina. Ik kan het super goed met haar vinden en buiten alleen slapen op dezelfde kamer doen we veel dingen samen.
De school is ook wel mooi en best modern.
Zondag avond zijn we met wat Nederlanders het centrum in gegaan en hebben daar gegeten bij het Jamie Olivers restaurant.

Maandag hadden we een introductie dag en gingen we Oxford in lopen. Het regende keihard, dus na een tijdje ben ik met twee andere meisjes zelf Oxford gaan verkennen( shoppen). Toen 's avonds onze roosters gekregen en gegeten op de campus. Het eten hier is niet top, erg smakeloos..
De rest van de week ging heel snel, veel nieuwe mensen leren kennen, veel naar Oxford geweest en veel leuke dingen gedaan. De lessen lijken best op de lessen in Nederland alleen zijn de leraren veel leuker en doet iedereen leuker mee!
Vrijdag avond nog met een gezellige groep van 10 meiden wat gaan drinken bij de White Horse, hét café waar iedereen van EF heengaat! Verder ben ik niet uitgegaan toen omdat we zaterdag om 8 uur 's morgen weer opstonden om naar Londen te gaan!

Ik ben met 1 ander Nederlands meisje en 3 meisjes uit zuid Amerika naar Londen gegaan, waaronder mijn kamergenootje. We moesten met de bus, dat is maar £13 voor een retour dus prima te doen! We wilden kijken naar de change of guards maar uiteindelijk was dat toch op een ander tijdstip... In Londen veel foto's gemaakt bij de big ben en London eye, maar daarna naar Oxford street gegaan, de grootste winkel straat om daar te winkelen! Super gezellige dag gehad!

Zondag uitgeslapen en toen hardgelopen en 's avonds de verjaardag van Suzanne gevierd bij Bella Italia, een Italiaans restaurant. Daar hebben we met z'n 10en gegeten, heel leuk!

De rest van de week weer school gehad. Gister ben ik wel samen met twee andere Nederlandse meisjes begonnen met hockeyen bij een universiteit Headington. Ik ga elke dinsdag meetrainen!

Al met al het is hier super leuk!! Voel me al thuis en heb heel veel leuke mensen om me heen. Vanavond gaan we naar de film. Als ik weer tijd heb schrijf ik weer! Hopelijk gaat alles in Nederland goed!!

Heel veel liefs uit Engeland,
Juliette

  • 18 September 2013 - 16:46

    Philip (Broertje):

    Lieve juul, leuk dat je het zo leuk vindt! Update dit wel vaak. Kan ik je leven volgen =D

  • 18 September 2013 - 17:03

    Ineke Biemans:

    Lieve Juul, wat fijn dat je deze weblog hebt aangemaakt, dan kunnen we in ons kikkerlandje volgen wat jij doet. Weet je nog dat Joost ook op deze site zat, toen hij op Curacao zat. Ik heb je eerste verslag gelezen. Hartstikke leuk en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Heel veel liefs, oma Ineke

  • 18 September 2013 - 17:06

    Mama:

    Lieve Juul,
    Wat goed, je hebt een weblog aangemaakt! Ik ga het direct de opa's en oma's en rest van familie laten weten!!
    Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt, na alle tranen van het afscheid is dat wel een enorm fijn gevoel voor de achterblijvers hier.
    Geniet van alle avonturen en ben nu al benieuwd naar je Oxford accent.....of wordt daar niet hard aan gewerkt? Liefs, mama

  • 18 September 2013 - 20:46

    Annalou:

    Lieve Juultje, wat klinkt dat goed allemaal, meer als een fijne vakantie dan werken! Hoe gaat het met je Engels of krijg je nu een mooi Zuid Amerikaans accent en gaat je Spaans met sprongen vooruit?
    Leuk ook Londen en veel shoppen!
    Houd ons op de hoogte! Spits wordt lekker dik en doet het goed op de hondentraining. Als je terugkomt is ze vast al goed getraind! De kids missen uiteraard hun oppas maar voor je het weet is het December! xxx Annalou

  • 19 September 2013 - 09:03

    Papa:

    Wat fijn dat ik je zo kan volgen! Geniet ervan. Papa

  • 19 September 2013 - 22:31

    Ester :

    Lieve Juul, wat fijn om te horen dat het goed met je gaat. Het klinkt ook heel leuk allemaal. En hoe fijn dat je een kamergenootje hebt waarmee het klikt! We zijn heel benieuwd naar al je verhalen en belevenissen dus post maar lekker vaak! Veel liefs van ons!

  • 20 September 2013 - 23:03

    Fieke Hoorn:

    Lieve Juliette,
    Wat leuk zeg jouw verhalen te lezen uit Oxford. Kleine meisjes worden groot, zo snel!
    Toch prachtig dat je dit mag beleven, mooiste tijd van je leven. Geniet ervan!
    Je (oud-, maar niet echt) tante uit Haren.

  • 23 September 2013 - 22:56

    Opa:

    Wat leuk om te horen dat het goed met je gaat en dat je veel plezier hebt. Je schrijft ook goed Nederlands voor iemand die al een paar dagen in Great Britain vertoeft. Wij zijn net terug uit Sicilië en hebben het heerlijk gehad met onze Friese vrienden: heerlijk weer, prachtige natuur en ontzettend veel te zien. Vertellen er nog wel eens alles over. Ik begrijp dat het serieuze leven voor jou nu begint, wow, sterkte, liefs van oma, Reinier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Oxford

Oxford!

Voor 3 maanden naar Oxford!

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2013

Vriendinnen en gezin op bezoek!

12 Oktober 2013

Edinburgh

01 Oktober 2013

Alweer mijn vierde week!

18 September 2013

Oxford, here i am!
Juliette

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 708
Totaal aantal bezoekers 16461

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 20 April 2014

Thailand en Sri lanka

08 September 2013 - 08 December 2013

Oxford!

Landen bezocht: