Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Juliette Diamant - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Juliette Diamant - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Blijf op de hoogte en volg Juliette

12 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve allemaal,
Vorige week donderdag gingen we dan naar Edinburgh! De bus ging pas om half 12 's avonds dus we moesten een tijdje wakker blijven voordat we de bus in konden.. Toen eindelijk de bus in en eigenlijk vanaf het moment dat ik in de bus zat heb ik geslapen dus de reis ging super snel! Niet heel comfortabel natuurlijk maar niks aan te doen. Toen kwamen we rond 8:30 aan in Edinburgh! We konden gelijk ontbijten in het hostel en liepen daarna met z'n alle naar het grote kasteel. Helaas regende het kei en kei hard dus konden we alles minder mooi zien, zoals het uitzicht omdat het ook erg mistig was. Maar het kasteel was alsnog echt heel mooi en oud en het leek alsof we een paar honderd jaar terug in de tijd waren gegaan! Daarna zijn we op gaan warmen bij de Starbucks en toen de regen was opgehouden zijn we gaan shoppen! En dat kan super goed in Edinburgh!! Alle leuke winkels bekeken en veel gekocht.
Toen moesten we rond 4 uur naar het hostel komen om ons in te checken. De kamer waarin ik sliep was heel gezellig, met Valentina en Marije. Even gedoucht en daarna met z'n alle een restaurant gevonden om 'S avonds te eten. We waren met 10 meisjes en hadden een leuk restaurant gevonden, Italiaans! Eindelijk een pasta gegeten. Daarna moesten we alweer verzamelen omdat we een ghost tour gingen doen. Een rare man in een eng pak vertelde ons alles over hekserij doormiddel van een stadstour. Soms kwam er een andere man langs rennen in een kostuum om ons te laten schrikken.
Na de tour zijn we naar het hostel gaan omdat we zo moe waren en hebben heel lekker geslapen!

De volgende dag (zaterdag) moesten we vroeg opstaan om te ontbijten en hadden we daarna 2 uur vrije tijd. We zijn weer gaan shoppen en daarna moesten we weer verzamelen om een stadstour met de bus te doen. We reden ook naar het buitencentrum en een gids in een kilt vertelde ons alles over de stad. We reden langs de school waar J.K. Rowling Hogwarts op heeft gebaseerd! Daarna zijn we met de Nederlandse meisjes gaan high teaën. Heel lekker!!
Daarna weer terug gegaan naar het hostel en even geslapen, toen 'S avonds in een echte Schotse pub gegeten en fish and chips gegeten! Daarna naar een pub gegaan en ALLE meisjes zagen eruit alsof ze van een gala kwamen, met de kortste glitter rokjes, heel hoge hakken en extreem veel make-up. We wilden daarna naar een club gegaan, en voor het eerst in mijn leven werden we geweigerd omdat onze kleding niet 'goed genoeg' was. We werden door een meisje naar castle club geloosd, na 15 minuten lopen kwamen we daar aan in een steeg. Het was gelukkig wel druk binnen en de mensen zagen er niet zo opgetut uit dus we voelden ons niet meer zo underdressed. Heel leuke avond gehad!

Zondag om 9 uur met de bus weer richting Oxford gereden. Na 5 uur maakten we een stop in York, een heel schattig dorpje in Engeland. We hebben daar rondgelopen en hebben stokbroodjes gekocht en hebben dat opgegeten in het park. Rond 9 uur 'S avonds zijn we weer aangekomen in Oxford, het was een super leuk weekend!

Liefs, Juliette

• 12 Oktober 2013 - 19:40

Papa:

Juul, wat heerlijk voor je. Hier is het qua regen net Edinburgh.
    kus

• 13 Oktober 2013 - 10:57

Philip:

Het onweert en het bliksemt en het regent beters bier! Ik zweer jou... Jij hebt het daar fijn, het is hier een hell. Greatzzzz Flip