Alweer mijn vierde week! - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Juliette Diamant - WaarBenJij.nu Alweer mijn vierde week! - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Juliette Diamant - WaarBenJij.nu

Alweer mijn vierde week!

Blijf op de hoogte en volg Juliette

01 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Lieve allemaal.

Sorry dat het zo lang duurde voordat ik weer een nieuwe blog schreef, maar ik had het zo druk! De afgelopen 1,5 week waren heel leuk!
Vorige week vrijdag ben ik voor het eerst hier in Oxford uitgegaan, bij de ' Lava CLub'. Voordat we naar binnen gingen ben ik eerst met mijn kamergenootje en twee andere vriendinnen wat gaan drinken in het park, omdat zij nog geen 18 zijn. We hadden net iets te veel gedronken waardoor de twee meisjes onder 18 nooit binnen zijn geweest in de Club, maar naar huis zijn gegaan met de taxi. Ik en mijn kamergenootje zijn wel naar binnen gegaan en het was super leuk! De club heeft 3 zalen dus we waren elkaar binnen de kortse tijd kwijt, maar iedereen daar binnen is ongeveer van EF, dus het was heel gezellig!
De volgende dag wat later dan gepland naar Londen gegaan. Rond half 2 waren we pas in Londen en daar zijn we vooral in de grote straat Oxford Street geweest om te winkelen. Ook zijn we heel lang in de Victoria's Secret winkel geweest... Iedereen was heel moe van het uitgaan dus wilden we een restaurantje vinden om te eten. Ons leek het Hardrock Cafe heel leuk, dus daar zijn we zo'n halfuur heen gelopen (buiten het centrum). Het bleek dat er een wachtrij van 2,5 uur was, en er was geen ander restaurant te bekennen dus zijn we weer teruggegaan met de bus en heeeel vroeg gaan slapen, haha.
De vorige schoolweek ging weer heel snel voorbij, maandag ben ik met een paar meisjes naar de horror film Insidious 2 geweest. We dachten dat hij super eng zou zijn maar uiteindelijk viel het heel erg mee! Dinsdag zijn we bij Jamie's Italian gaan eten en heb ik ein-de-lijk weer een stuk vlees gegeten, want geloof me, dat mis ik echt na een paar weken geen vlees! We gingen daar eten omdat Gabriella, een vriendin van ons, vrijdag terugging naar haar land :( Woensdag vertrok mijn kamergenoot voor 5 dagen naar Parijs en was ik dus alleen. Donderdag met wat jongens en meisjes 's avonds een warme chocolade melk gedronken in het centrum. Vrijdag met wat mensen naar de White Horse gegaan en daar gezellig wat gedronken, helaas is mijn mobiel daar wel kapot gevallen. Suus bleef in het weekend op mijn kamer slapen omdat ik alleen was, dus dat was heel gezellig! .De rest van de week 'normale' lessen gehad. Ik ben trouwens van klas verandert omdat ik nu in de Cambridge klas zit. Mijn level is FCE. In mijn klas zitten ongeveer 8 Nederlanders, van de 14 klasgenoten. Veel Nederlands dus! We oefenen vooral veel oude examens.
Zaterdag heb ik 13 uur geslapen en ben ik daarna met Paola naar het centrum gegaan en hebben daar gelucnht en Oxford bekeken op de plekken waar we normaal niet vaak komen, was heel gezellig! En 's avonds weer naar White Horse geweest en daarna Pizza besteld. Zondag zijn Suus en ik naar het park gegaan met heel veel lekker eten, want de zon scheen, en hebben daar heerlijk in het gras gelegen. Een relaxed weekend dus! Inmiddels is mijn kamer genootje ook weer terug dus dat is heel gezellig.

Ik sport trouwens nog best veel hier, ik loop ongeveer 2 keer per week hard en op dinsdag avond hockeytraining. Ik koop ook vaak avocado's en fruit omdat we hier bijna geen groenten krijgen!

Verder is het hier nog steeds heel gezellig met iedereen! Ook is het leuk om soms met thuis te skypen, ik kijk er wel echt naar uit dat mijn ouders komen aan het einde van de herfstvakantie! Lijkt me leuk om ze alles te laten zien. Het weekend daarvoor komt Nina, een vriendin uit Nederland, me ook opzoeken!

Aankomende donderdag ga ik naar Edinburg met onze hele vriendinnen groep dus daar kijk ik heel erg naar uit, we blijven tot zondag! Mijn Engels is volgens mij al heer erg vooruit gegaan, dat merk ik nu wel! Heel fijn dat het zo snel gaat het leren van Engels.

Hopelijk gaat alles in Nederland nog goed!!

Heel veel liefs,
Juliette

  • 01 Oktober 2013 - 13:42

    Mam:

    Wat een heerlijk leven heb je daar toch! Terwijl wij hier iedere dag aan het ploeteren zijn op ons werk en Philip zijn eerste huiswerkstress op de middelbare school beleeft :)
    Blijf genieten en zet je ook nog een fotootje op deze blog? Kunnen we zien hoe Engels je er al uit ziet! Dag hunnie, ik kan ook niet wachten tot we over 3 weken jouw kant op komen en alles kunnen zien van jouw leventje daar! X

  • 02 Oktober 2013 - 17:15

    Philip:

    En of ik huiswerkstress heb, ik kan het gewoon niet meer bijhouden! Juul, heb jij eigenlijk huiswerk? En ik heb ook zin in de herfstvakantie want dan heb ik vakantie en kom ik naar jou toe op vakantie. En is het daar leuker of in Nederland en blijf je daar wonen of kom je terug en ga je huilen al we afscheid van je nemen bij oxford of ga je ons dan veel minder missen en leren wij dan ook je vriendinnen kennen en wil jij mij dan een curcus engelse les binnen want heb al een 5,7 binnen voor Engels en heb morgen nog een SO opzich ken ik die wel goed vorige dacht ik eigenlijk ook. Tot nu toe nog geen onvoldoende op school gehaald =D. Wel al een 5,5 maar dat was een sardientje ontleden en ik wist als enige niet dat het een Onverwachte SO was voor Bio. Groetjes van je broertje!

  • 02 Oktober 2013 - 21:17

    Ester:

    Lieve Juul, wat een heerlijk leventje! Shoppen, mooie plaatsen bekijken, liggen in het gras en lekker sporten. Kortom precies zoals je ouders je hebben opgevoed! Blijf genieten en posten, dan genieten wij een beetje mee! Veel liefs,
    Ester en Joost, Oli4, Pieter en Dagmar!

  • 04 Oktober 2013 - 00:05

    An:

    Aaaaarrggg Juul wat super leuk om te lezen dat je het zo goed hebt daar in the UK. En dat jouw Engels zo rapido vooruit gaat. En dat je hockeyed daar.
    Enjoy en dikke kus an

  • 06 Oktober 2013 - 17:02

    Opa Carel:

    Dearest Juul,
    Fijn te lezen en te zien dat Good Old England jou zo goed doet!
    Als ik het goed heb gezien, draag je nog steeds de tas die je 2 jaar geleden al in Oxfordstreet hebt gekocht.
    London was toch een gezellige eerste kennismaking met dat gekke eiland.
    Heb het goed! Veel liefs, opa Carel

  • 06 Oktober 2013 - 17:02

    Opa Carel:

    Dearest Juul,
    Fijn te lezen en te zien dat Good Old England jou zo goed doet!
    Als ik het goed heb gezien, draag je nog steeds de tas die je 2 jaar geleden al in Oxfordstreet hebt gekocht.
    London was toch een gezellige eerste kennismaking met dat gekke eiland.
    Heb het goed! Veel liefs, opa Carel

  • 09 Oktober 2013 - 10:23

    Mama:

    Nog precies twee weken! Dan kan ik je weer vastpakken en uitgebreid knuffelen!
    Liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Oxford

Oxford!

Voor 3 maanden naar Oxford!

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2013

Vriendinnen en gezin op bezoek!

12 Oktober 2013

Edinburgh

01 Oktober 2013

Alweer mijn vierde week!

18 September 2013

Oxford, here i am!
Juliette

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 16458

Voorgaande reizen:

18 Januari 2014 - 20 April 2014

Thailand en Sri lanka

08 September 2013 - 08 December 2013

Oxford!

Landen bezocht: